Turistaparadicsom lesz Észak-Magyarországon

Turistaparadicsom lesz Észak-Magyarországon A kamarák stratégiai partnernek számítanak a turizmus fejlesztésében - hangzott el a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara rendezésében megtartott szakmai konferencián. 2002-ben Észak-Magyarország lesz hazánk idegenforgalmi célrégiója, így kiemelt figyelem irányul Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves és Nógrád megyék idegenforgalmi látnivalóira. Ennek hatásai mindenekelőtt a gazdaság, ezen belül is a kereskedelem és a vendéglátás fejlődésében érezhetőek majd, hiszen az idegenforgalom egyre meghatározóbb szerepet tölt be a magyar gazdaságban.
A Magyar Turizmus Rt. részletesen kidolgozott, alprogramokat tartalmazó marketingtervvel rendelkezik a nemzetközi és a belföldi turizmus élénkítésére. Mint azt Szíjjártó Györgyi- marketingigazgató a miskolci kamarai székházban megtartott előadásában hangsúlyozta, még az eddiginél is nagyobb önállóságot kapnak a belföldi régiók, ugyanakkor öszszehangolják a külképviseletek és a hazai idegenforgalmi regionális turisztikai promócióját - eladás ösztönzését - is. A több évre kidolgozott marketingstratégia zászlóshajója továbbra is Budapest és a Balaton, ám a korábbinál nagyobb figyelmet szentelnek az egészségturizmusnak, és a családok üdültetésének. 2002 ebből a szempontból is különleges évnek számít, hiszen ezt az esztendőt az üdülés évének tartják. Ebből a szempontból történik a befektetések önzése és szakmai orientálása is. Az üdülés évében a családok mellett az ifjúsági és a szenior korosztály - mint célcsoport - is kiemelt figyelmet kap. Jövőre az egészségturizmus kerül a középpontba, a gyógyturizmussal, a fitnesz- és wellnessprogramokkal együtt.
A hazai idegenforgalom marketingtevékenységében újdonságnak számít, hogy minden évben kiemelnek egy-egy régiót. Az idén Észak-Magyarország kap kitüntető figyelmet, mint hazánk kedvelt üdülőterülete. Az itt található idegenforgalmi lehetőségekkel, a hazai szakemberek részvételével önálló konferencia foglalkozik majd. A térségben lévő, vállalkozásukat fejleszteni szándékozó idegenforgalmi tevékenységet folytató cégek és magánvállalkozások mindehhez megfelelő támogatáshoz juthatnak a Széchenyi Terv pályázatai útján - mondta Hidvéginé Molnár Judit a Magyar Turizmus Rt. Észak-Magyarországi Regionális Igazgatóságának vezetője. A pályázatok elsősorban a kiemelt turisztikai vonzerők fejlesztésére irányulnak, segítik a piacra jutást, és a szolgáltatások marketinggel kapcsolatos tevékenységét. A 2002. október 31-ig leadható pályázatok közt szerepelhetnek különböző tájékoztatók, 'study-tour'-ok. Újdonságnak számít, hogy bizonyos feltételekkel a pályázó előleghez is hozzájuthat. A Magyar Turizmus Rt. Észak-Magyarországi Regionális Igazgatósága számos új kiadvánnyal jelenik meg, amely többnapos itt-tartózkodást ajánl az érdeklődőknek.
Az érintett vállalkozók számára igen fontos, hogy az eddigi 2,5 napos tartózkodási idő hosszabbra nyúljon, s a vendégek több napot töltsenek el ebben a régióban. A kamara az ehhez szükséges információk közvetítésére, a gazdaság szervezésére, az érdekérvényesítésre vállalkozik – mondta Bihall Tamás, a megyei kamara elnöke. A siker érdekében azonban együtt kell dolgozniuk a jelenleg nagyobb fejlődést mutató térségeknek a gazdasági átalakulás hátrányait viselő régiókkal is. A statisztikai adatok ugyanis nem mutatnak kedvező képet az idegenforgalom fejlődése szempontjából Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. Arra számítanak, hogy a Magyar Turizmus Rt. marketingakciója segíti majd ennek a folyamatnak kedvező irányú megváltoztatását.

M. Vadas Zsuzsa

Üzleti7, 2002. február 18. Kamara-kamera

további hírek

2002-02-18 14:41:28